lördag 4 december 2010

Christmas kitsch

Jag gillar när man kitschar till julen lite. Danskarna är väldigt duktiga på detta så dagens tema är inspirerat utav våra duktiga grannars jul. Jag är inte särskilt förtjust i de röda julrosorna men nu finns de i flera olika rosa nyanser och en cerise fick följa med mig hem. Hyacinten har jag bara placerat i en Iittala skål med lite lummer, babushka dockan är en favorit som flyttas runt lite då och då här hemma. Sjuan stolen är en av fyra som A fyndade för några år sedan och som vi valde att spraymåla ljust, ljust rosa. Madonnan är inköpt på Betty´s, koppen är en del av servisen som jag ärvt av min engelska farmor. På väggen hänger en rosett tillverkad av ett loppisfyndat tyg, garnspiror och band från Grönbergs Interiör och så en mormorsruta från mitt "plädprojekt".

1 kommentar:

  1. Härlig styling, och fina rosa sjuan ;) !!!
    Mysig blogg, hit kommer jag gärna tillbaks!

    KRam från Sofie

    PS. KIKA GÄRNA IN OCH TÄVLA HOS MIG;
    http://roombysofie.blogspot.com/2010/12/vinn-din-basta-bild-i-canvas.html

    SvaraRadera