lördag 27 februari 2010

Bokrea


Detta blev mina fynd på årets bokrea - en roman, en trädgårdsbok och två kokböcker. Tanten i mig har alltså varit i farten igen =) Jag har redan börjat på romanen, Blå dahlia av Nora Roberts och den verkar mycket lovande. Här kommer ett smakprov från bokens baksida:
I
Det vackra lantgodset strax utanför Memphis har varit i familjen Harpers ägo i århundraden. Och så länge som någon nu levande kan komma ihåg har ett spökligt andeväsen vandrat nattetid i korridorerna nynnande vaggvisor...
Tillsammans med sina två små livliga söner flyttar den unga änkan Stella Rothchild tillbaka till sina barndomstrakter i södra USA. Här har hon fått jobb på familjen Harpers handelsträdgård och bostad i det anrika huset.
I
Jag har som dröm att driva en handelsträdgård någon dag i mitt liv så boken kommer nog inspirera mig ännu mer till att förverkliga min dröm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar